『発信』と『体験』知る人ぞ知る地方の魅力にフォーカス

BS朝日が取り組む地方創生DX:「発信」と「体験」

BS朝日は、日本全国の“知る人ぞ知る地方の
魅力”にフォーカスを当て
全世界へ発信するとともに、
デジタルテクノロジーとの融合によって
新たな体験価値を生みだす
「地方創生DX」に取り組みます。

国内だけでなくインバウンド需要も
戻りつつある今、
深刻な問題となっているのが
局所的に発生している「オーバーツーリズム」。
SNSや動画共有サイトが広く普及した昨今、
フォトジェニックな(映え)スポットに
共感(いいね)が集まって人気化し、
その事象をメディアが伝えることによって
さらに多くの人々が特定の場所へ
訪れるようになっています。
局所的な観光客の集中は、過度な混雑や
待ち時間を生み出し、観光客の満足度を
下げるだけでなく、
自然や景観、さらには地域住民の
生活環境の悪化等を引き起こしています。
一方で、観光産業の地域格差が拡大し、
その地域産業の担い手であるはずの地域住民が
他地域へ流出するなど、
過疎化の拍車や地方財政への悪影響なども
懸念されており、観光客の地方分散は
喫緊の課題となっています。

BS朝日は、全国放送としての強みと
ユニーク&スピーディな
コンテンツ制作力を生かし、
日本各地の観光資源を独自視点で掘り下げ
「発信」していくことで、
オーバーツーリズム解消を目指し、
観光の地方分散化を推進します。
また、デジタルテクノロジーを活用した
「体験」機会を創出し、
コンテンツ企業ならではの
“新しい地方創生のカタチ”を
提案してまいります。

Regional revitalization DX by BS Asahi: "inspire" and "experience"

BS Asahi spotlights “local, not generally known attractions” in each region across Japan to spread them around the world.
At the same time, we are working on the “regional revitalization DX” that generates new worth of experiences
from fusion with digital technologies.

Today, the demand for tourisms is increasing again, among not only domestic
but also foreign tourists – it causes serious “overtourism” problems
which occur concentratively in particular regions.
With the widespread use of SNS and video sharing sites, photogenic spots are getting more popular to attract sympathy (“like”).
Also media reports on such phenomenon, so that even more people rush to a particular place.
The concentration of tourists brings excessive congestion and waiting times, lowering satisfaction for tourists. Furthermore,
it deteriorates the natural environment, landscape and even the living environment for local residents.
There are also concerns that regional disparities in the tourism industry are widening.
It causes local residents to leave their regions, who should be responsible for the regional industries.
These situations could bring the negative effects like depopulation and poor local finances,
so that the decentralization of tourists has become an urgent issue.

BS Asahi has the advantages as a nationwide broadcaster and the unique, speedy skills for contents production.
We use them to “inspire” people for sightseeing attractions all over Japan, delving them from our own perspective,
in order to contribute to solving the overtourisms problems and promoting the decentralization of tourits.
In addition, we use digital technologies to create opportunities for
“experience” and propose a “new form of regional revitalization” only possible by contents creating companies.

CONTACT ご相談・お問い合わせ

BS朝日と一緒に、新しいコンテンツの制作やプロモーションに挑戦しませんか!?
自治体、企業、スタートアップなどの
みなさまからのお問合せをお待ちしています。

Copyright © BS Asahi, All Rights Reserved.